31 Ocak 2012 Salı

Bilmeniz Gerekenler: Temel Noktalar ve İncelikler

Aldığım yorumlardan anladığım kadarıyla, kullanılacak makyaj ürünlerinin saptanmasından sonraki "yapım" aşamasında sıkıntılar varmış, yapamayan oldukça fazla kişi varmış ve detaylıca açıklanmam istenmiş. Başımın üstüne...
Bunun çözümüne yönelik olarak; belirli "en" temel fonksiyonlardan başlamak uygun olur diye düşünüyorum.

1) Gözdeki bölümler
Anatomi dersinde değiliz, üstünüzdeki beyaz önlükleri çıkarabilirsiniz ladies. Rahatlayın, ve kendi gözünüzle bir ayna yardımıyla karşılaştırmaya çalışın.
Türkçeye çevireceğim, korkmayın. En önemli bölgeler: Crease, lid, outer corner. Bunlar nerelerdir ve neden önemlidir? Lid, göz kapağımızın direk kendisidir. Ne üstü, ne altı ne de kenarı bu bölgeye girmez. Crease, gözümüzü açtığımızda görünmez olan göz kapağımızın bittiği yerdir, yani kırışma/katlanma yeridir. Tüm amacımız bu crease denen yeri belirginleştirmektir, üstünde renk geçişleri yapmaya çalışmaktır. Outer corner ise her makyajda asıl vurguyu koyduğumuz dış kenardır. V şeklini farla vermeye çalıştığımız yerdir.

2) Göz Kapağı Tipleri
Şekli iyice incelemenizi özellikle isterim, çünkü gözünüzün ne şekilde olduğunu belirlemeden doğru makyajı yapmanız mümkün değil.  Örnek vermek gerekirse, benim göz şeklim zorlu gruplardan biri olan, sonuncu şekil hooded eyes kategorisinde. Çekik gözlüyüm ve göz kapağım gözümü açtığımda görünmez oluyor. Ben de normal makyajları kendime uygun hale getirip uyguluyorum. Ancak, blogda genel olarak 1. şekildeki klasik göz tipi için anlatıyorum, ve o anlatış şeklini göz şeklinize göre "siz" uygun hale getirmelisiniz.

3) Dağıtma
İşte en çok zorlanılan kısım burası. Farı sürdükten sonra nerden nereye kadar dağıtılması gerektiği ve hangi yoğunlukta renk kalacağı bir muammaymış, şimdi onu aydınlatıyorum.
Fotoğraftaki ben değilim, yaşım o kadar değil. Konuya dönersek, fırçanın şekline öncelikle dikkatinizi çekerim. Daha sonra da koyulduğu yere. Dağıtma işlemi her zaman az önce anlattığım "crease" ve "outer corner" kısımlarında yapılır.  Fotoğraftaki noktadan daha içeri gidilmez.
Gördüğünüz gibi, yarı smokey bu makyajda "crease" üstünden dağıtma yapılmış ve yoğumluk olarak da siyah griye dönmeden bırakılmış. Çok dağıtırsanız renk uçar gider. Ve umarım farketmişsinizdir, ki bu en önemli noktadır, asla kaşa yaklaşmamıştır bu far dağıtım işleminden sonraki görüntü. Kaçınmanız gereken en önemli şeydir.
Burda da yine "crease" üzerinden dağıtma yapılmış. Siyahın tonundan bile anlayabiliyoruz. Ama "outer corner"da asla dağıtma yapılmamış ve keskin bırakılmış.

Tüm bunları dağıtma fırçası olmadan yapamıyoruz tabi ki ve ben tüm postlarda bunu yineliyorum. Fırçasız bu işi yapamazsınız, çok net ve açığım sanıyorum ki. Fırça yatırımdır, vereceğiniz 100 küsür liraya acımanız gerekmez bu nedenle. Fırça olmadan istediğiniz makyaj ürününü alın, ruj dahil, hiç birini olması gerektiği gibi kullanamazsınız. Hayat, acı gerçekleri söyleyen bloggerlarla gelişir. xx






5 yorum:

  1. Çoook faydalı bir post olmuş! Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. ÇOOK beğendim bende çok yararlı oldu.Başkasına makyaj yapma sorunum yok direkt göz kapaklarını tam karşıdan eşit noktadan gördüğüm için ama kendime yaparken göz kapağımın biri kapalı olunca sürerken acaba eşit oldular mı aynı yerdemi bitirdim derken...=)

    YanıtlaSil
  3. bende boyle gorup aa yapsam dedgmde goz kapagımı bu kdar buyuk gormuorum ve olmuyo ıste :(

    YanıtlaSil
  4. Göz kapağına birşey sürmek ne acayip aslında.

    YanıtlaSil