21 Mayıs 2012 Pazartesi

Çok Açık Tenliler İçin Makyaj Önerileri


Bir yazıma daha ehlen ve sehlen;
Bildiğiniz üzere, aşırı beyaz tenin hem hayranıyım hem de şükürler olsun ki kendim o kategoriye dahilim. "Bronzlaşmaktansa ölürüm daha iyi." gibi cümleler, benden sık sık duyabileceğiniz ayrımcılık kokan cümleler-ki non-discrimination hayat mottomdur, ona rağmen beyaz ten bende çok ayrıdır. Kendi hayat duruşum ve değerlerime daha fazla bulaşmadan, "pale skin" dediğimiz açık tenlere makyaj yaparken kullanmayı çok sevdiğim, kendim çoğu zaman tercih ettiğim bir kaç fikri paylaşmak istedim. Amacımızı net belirttiğimize göre, başlayabilirim.

Öncelikle, piyasadaki en açık renk fondötenler bile size koyu geliyor olabilir. Açık renk fondötenlerde ekstremleri gören markaların başında Illamasqua gelir, kendileri bembeyaz bir fondöten yapmışlardır, oradan hesap edebilirsiniz. Ancak Illamasqua Türkiye'de olmadığı için, Nars'ın en açık rengi Siberia'nın da oldukça açık olduğunu müjdeleyebilirim. Ancak, daha net bir çözüm için ben beyaz fondöteni normal renk bir fondötenle karıştırıp tam rengi yakalamayı "şiddetle" öneririm ki bu sizin makyajdaki kabiliyetinizi ve hakimiyetinizi üst düzeyde arttıracaktır. Mesela bir Mac Face and Body'nin beyaz renginin övgüsü dağları deliyor, tavsiyelerimin de başını çeker bu konuda. (Isabelle uyardı, sivilceli ve yağlı ciltlerde hoş sonuçlar doğurmuyormuş, bilginize.)

Fondöten dışında, beyaz ve ötesi tenlerde en çok göze çarpan şeyin allık olduğu bilincini aldıktan sonra, fıldır fıldır perfect shade arayışı başlıyor. Benim en net tavsiyelerim aşağıda saydıklarım olacaktır:

Clinique in Cupid

Mac Breath of Plum

Topshop Flush

Mac Well Dressed

Nars Miss Liberty

Son olarak ruja değineceğim çünkü far kısmı çok ayrı bir dosya konusu ve bilinmeyen x'leri y'leri durumu değiştirebilir; göz rengi, göz altı morluğunun derecesi, göz şekli gibi. Ruj konusunda "hafif" davranmaktan nefret ettiğimi bildiğinizi var sayıyorum. Ruj sürülecekse hakkı verilecek, üzgünüm. O yüzden, "bold" klasmandan beyaz tende adeta patlayan rujları son raddede önereceğim. Bunlar;

Mac Quick Sizzle

Mac Russian Red ya da Ruby Woo(biri mavi biri turuncu alt tonludur, ikisi de kırmızıdır.)


Mac Media

YSL No:135 (Alınacaklar sırasında 3 numaram, yakındır.)

Sonuca bağlamak gerekirse; eğer bembeyaz tenliyseniz lütfen bunun değerini bilip kendinizi gösterin. Silik silik makyajlar yerine patlayan makyajları(saçmalamadan) tercih edin. Gözlerimizin bayram etmesine asla hayır demeyiz, güzel kadınlara muhtacız zira. İyi geceler, esenlikler, xx.


21 yorum:

  1. Herkesin içinde rahat ettiği belli bir tarzı olduğu bir gerçek ama keşke kadınlar bu kadar silik makyaj yapmasalar, katılıyorum. Özellikle açık tende canlı renkler harikalar yaratacakken bu korkaklık neden değil mi?

    Bu arada Media'ya olan sevgimi tekrar belirteyim=) Benim dudaklarıma hiç yakışmasa da blogu beraber yazdığım arkadaşım Kedi'de harika duruyor. Eminim sende de öyledir!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen aynen aynen, dayanamıyorum silik makyajlı kadınlara yahu. İnsanlar makyaj yapmamayı seçebilir ben bunu hep söylüyorum, ama bunun grisi de olmaz, ya hiç yapmaz paşalar gibi doğal teninle hayatına devam edersin ya da adam gibi makyajını yaparsın. Direk aynı fikirdeyim.
      Media sana neden yakışmasın ya, hiç de sanmıyorum yakışmadığını! Yakışmadığını gösteren fotoğraflı kanıt istiyorum! Külliyen yalan bence:))))

      Sil
    2. Değil mi! Mesela şeffaf ruj niye icad edilmiş hiç anlamam! Ya da gloss. Olmasın daha iyi bence de=) Bir de kendince çok doğal makyaj yapmış ama pek de silik olmayan başka arkadaşlar var ki bence onlar makyajsız çok daha güzeldir. Haldır haldır turuncu bronzer sürmüş göz altları bembeyaz kardeşlerimizden bahsediyorum=D Sen de aman ha yapmayın bunu diye bir yazı yazmıştın hatta yanlış hatırlamıyorsam. Ama hala varlar. Şu anda düşündükçe içim karardı depresyona girdim yaşama sevincim uçtu gitti...

      Ahah=D keşke yalan olsa ama dudaklarım ince pek yakışmıyor. Yine de sürmeme engel değil o ayrı=P

      Sil
    3. Şeffa ruj ahah şeffaf sütyen askısıyla ikisi evlat olsa çöpe atarsın, o göz altı beyaz turuncu allıklı bronz insanlara her yazıda söyledim sonra da "Ay çok sert konuşuyorsoooon" oluyor, ondan Allah'a havale kendileri. Veee, sürmene bence hiç bir şey engel olmasın siz ikiniz bir de ben üçümüz sürüp şu Türk beyaz tenli kadınının gururunu kurtaralım :D

      Sil
  2. açık teninden oldukça memnun ve asla bronzlaşmam diyenlerdenim ben de.. illamasqua'nın bahsettiğiniz fondotenine sahibim. büyük bir hevesle edinmiştim. ancak yapısı o kadar koyu ki, tek başına kullanılması zaten mümkün değil- ancak tiyatral makyajarda kullanılabilir- daha koyu fondotenlerle karıştırma durumunda ise diğer fondotenle kıvam-yapı olarak uyumsuzluğu oluyor ve mutlaka çok baskın çıkıyor, ne kadar az ekleseniz de..cilde nefes aldırmıyor yapısı gereği.
    sık kullandığımı söyleyemem.
    Mac f&b de denemiştim. henüz almadım ama o bir parça daha kullanılabilir noktasında. tabi eğer cildiniz yağlı ve sivilceye yatkınsa f&b de önerilmiyor. ben, severek kullandığım armani-face fabricin en açık tonunu önerebilirim.. hem doğal duruyor hem de açık tene uygun ton sorununa çözüm getiriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Illamasqua'nın tiyatral makyaj yapısını biliyorum evet haklısınız, ben de beyazını değil ama açık ton bir fondötenini kullanma şansı bulmuştum ve yoğunluk açısından dediğinizde haklısınız. Ama bazı insanlar da öyle seviyor, böyle porselen kalıp gibi dursun vs. Ben onlardan değilim ama onların hedef kitlesi o tarz insanlar. Mac'i f&b'sinin yağlı ve sivilceli cilde önerilmediğini hiç duymamıştım, çok iyi oldu bunu söylemeniz cidden, hatta yazıya ekleyeyim sizin söylediğinizi. Armani'nin hiç bir fondötenini denemedim ve çok merak ediyorum, cidden memnunsanız bir dahaki fondötenimde kesinlikle denemek istiyorum.

      Sil
  3. russian red çok sevdiğim bir ruj benimde..
    bloğunu yeni keşfettim ben de beklerim sevgiler..
    http://berrinnsbeautybag.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. bende mac f&b kullanıyorum ve çok memnunum. kapatıcılık özelliği çok yok ancak renk düzenlemesi ve cilde sağlıklı bir parlaklık vermesini seviyorum. çok açık tenli bir insan olarak benim problemim şu anda tamamen göz altlarım. pek çok markayı denedim ancak verim alamadım. ya bembeyaz ya hiçbir işime yaramayacak sonuçlar alıyorum. önerebileceğin bir ürün var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim insanlarda bu konuyla ilgili gördüğüm sorun corrector'la concealer farkını bilmeden kullanmaları. Yani kapatıcı kullanırsanız göz altınız kapanmaz, düzeltici kullanmalısınız. Somon rengi düzelticiler göz altı içindir, yeşil renkliler kırmızılıklar ve sivilceler içindir. O yüzden iyi bir corrector öneririm, Make up Forever, Clinique ve Physician's Formula'nın iyi correctorlar yaptığını biliyorum, gidip denemeniz lazım tabi ki. Eğer corrector olayının bilincinde idiyseniz giriş kısmını üstünüze alınmayın.

      Sil
  5. merhaba, blogunu zevkle takip ediyorum. beyaz ten hayranı olmama rağmen ne yazık ki ten rengim nars sheer matte medium 1 (başka nasıl tarif edebilirim bilemedim. o fondöten tam uyuyor rengime). acaba benim ve benim gibi insanların renklerine uygun bir makyaj yazısı da yazabilir misin?

    YanıtlaSil
  6. Topshopn rengıne bayıldm ne harıka bısı o yaa yokmu daha uygunu bununnn

    YanıtlaSil
  7. ben de bembeyaz ten kategorisindeyim ve halimden çok memnunum.eğer cilt sorununuz yoksa ve makyaj yapmayı beceriyorsanız harika şeyler çıkıyor ortaya.benim sorunum şöyle ki;kendime uygun nude renkli bir ruj bulamamam.özellikle ağır göz makyajı yaptığımda sorun oluyor bu.renklerle ilgili bir sorunum yok aslında hem nötr bir cilt alt tonum var hem de çok beyazım.bir tek bunun içinden çıkamıyorum.yardımcı olursan sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, bembeyaz tene hastayım, o yüzden zaten beyaz olmama rağmen iyice beyaz kalmak için yazın güneşe bile çıkmıyorum.
      Nude ruj beyaz tenliler için her zaman sorun. İlk önce bu konuda Mac'in en nude rujunu denedim, Myth, resmen ölü gibi oldu dudaklarım. Ancak başka bir renk daha sürerseniz üstüne, öyle dengeleniyor.
      Kahverengiye kaçan nude'ları da sevmiyorum, yaşlı gösteriyor, mesela High Tea.
      O yüzden yine en iyisinin Mac Creme d'Nude olduğuna karar verdim. Eğer ölü gösterir gibi olursa, üstüne çok hafif bir pembe uygula. Hala nude kalacaktır. :)

      Sil
  8. Bir de bana sor beyaz ten fetişim var sanırım :)yazın dışarı çıkarken bütün vücuduma güneş spreyi bile sıkıyorum.
    Ben çözümü kendi dudak rengime yakın bir lip tint uygulamakta bulmuştum ama ruj delisi olduğum için önerin çok mantıklı geldi.Nude ruj esmerlerde muhteşem görünüyor ama açık tenlilerin gerçekten dikkat etmesi gereken bir konu.

    YanıtlaSil
  9. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. blogunuzu uzun zamandır takip ediyorum ve tarzınızı enteresan buluyorum. umarım birazdan yapacağım eleştirileri silmezsiniz, çünkü mümkün olduğunca yapıcı olmaya çalışacağım. birincisi, ben sizin instagram hesabınızı gördüm ve fotoğrafların çoğunu gördüm. ecbebilerin "light beige"ya da "light to medium"dediği skalaya giriyorsunuz ten rengi olarak. ha belki günlük hayatta süt gibisinizdir bilemem ama siyah saçın yüzü daha açık gösterdiğini de hesaba katarsak öyle aman aman bir açıklığınız yok fotoğraflarda. ikincisi, çok beyaz tenli birinde standart bir kırmızı ruj bile sırıtırken türkiye şartlarında o denli koyu renk ruj sürüp sokağa çıkmak hıyarın biri için geçerli bir tecavüz nedeni bile olabilir. ha gönül ister ki herkes istediği rengi sürsün ama ördeğe, damacanaya tecavüz edilen ülke burası, koyu bordo bir ruj neden gerekçe olmasın?(izmir'de yaşamama rağmen bunları yazıyorsam siz düşünün artık). evet, yazacaklarım bu kadar. umarım silmezsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba;
      Saydiginiz iki madde de elestiri degil tespit(?) olabilir ancak ki ikisinde de cuvallamis gibi gozukuyorsunu. 1) Light to medium OLDUKCA koyu bir ten rengidir, saka falan yapiyor olmalisiniz. NW15'im Mac skalasinda, ki bu bilgiyi vermeme bile gerek yok zira "Fotografta light medium gibisiniz" seklinde bir cikarimin dogrulugunun sorgulanmasi gerektigi ortada. Ha bir de, neden light medium(ecnebi meselesi zaten cok sikintili olmus, ecnebilerin dedigi gibi kisminda okumayi birakacaktim da zorladim kendimi acikcasi) ten rengindeysem COK ACIK TENLILERE ONERILER tadinda post adi altinda yalan beyanda bulunmam gereksin ki? Ikinci kisim zaten fecaat olmus, yine de bir miktar cevap vereyim. Damacanaya tecavuz eden haysiyet yoksunu yaratiklar ve esdegerleriyle dolu bir ulkedeyiz diye kirmizi/bordo gibi sozde "davetkar" rujlar surmeyerek siliklesip "Aman gozukmeden eve girelim"cilik mi oynayalim? Cozumunuz bu mudur? Instagramimi madem takip ediyorsunuz, Master tezimin konusunu da biliyorsunuzdur. Feminizm, kadinlar ve gorunurluk konusunda yaklasik 150 sayfa yazdim(ingilizce, ecnebice????), o yuzden burdan size kompakt bir egitim seti yapamayacagim uzgunum ama biraz okumak sizin de yarariniza olacaktir saklanmaktansa. Ayrica silmem icin bir sebep yok bu yorumu, kufur edip hakaret icerenler disinda sildigim olmadi bunca yildir.

      Sil