17 Mayıs 2013 Cuma

Hangi Rimel En İyi? Karşılaştırma: Benefit They're Real, Lancome Hypnose Drama ve Mac Haute&Naughty Lash



Merhabalar;

Blogda sıkça bahsettiğim üzere, yıllardır araya giren bir kaç rimel dışında büyük bir sadakatle kullandığım rimelim Lancome Hypnose Drama, ve hiç bir zaman başka bir rimele ihtiyaç duymadım sayesinde. Benefit ve Mac'i denememin sebepleri ise hep haklarında çok iyi şeyler duymuş olmamdı. Hatta Mac'in rimelini alış sebebim o zamanlarda Hypnose Drama'ya yeni başlamış olmam ve etkisini daha görememiş olmamdı.


İşin karşılaştırmayı zorlaştıran kısmıysa, üç rimelin de oldukça iyi olması. Bazen insanlar bana blogda neden çok az kötü review gördüklerini soruyorlar. Nerdeyse hiç tamamen kötü bir ürün incelemem yok çünkü almadan önce çok uzun araştırmalar yapıp alıyorum. Sırf denemiş olmak için güvenmeden ürün aldığım hiç olmamıştır. Bu rimellerin de hikayesi değişmedi, üçü de oldukça sağlam. Ama tabi ki bir kazanan olacak; başlayalım.


Lancome ve Mac'in ayrı ayrı incelemeleri blogda mevcut, They're Real'in da sözünü vermiştim ama karşılaştırmaya soktuğum için ayrıca yazmıyorum.


Benefit bu rimelle çok büyük sükse yaptı ve tüm bu sükseye tamamen değdiğini söyleyemeyeceğim. Evet, harika bir rimel. Ama en az bununla aynı harikalıkta iki rimelim daha var, neden özellikle bunu alayım ki? Pişman değilim, gayet de severek kullanıyorum. Dolgunluk vermiyor ama oldukça uzatıyor, hakkını veriyorum. Ayrıca fırçası çok hoş. Rimel sürmekte ortalama başarıya sahip insanlar için kullanımı biraz zor olabilir çünkü kirpikleri yapıştırmaya çok meyilli o yüzden iyi bir sürüş gerektiriyor. Siyahlığı gördüğüm en siyah rimel kategorisinde değil ama griye çalmıyor da. Çıkarması oldukça zor yalnız. Hepimiz biliyoruz ki zor çıkan rimellerin(waterprooflar dışında) kalitesinden ufak çapta şüphe etmemiz gerekebiliyor. Çoğu kalitesiz rimel zor çıkar. Bu kalitesiz kategorisinde olduğu için zor çıkıyor değil tabi ki, ara bir bilgiydi sadece.


Lancome konusunda söylenecek çok fazla bir şey yok aslında. Benefit kadar uzatmıyor ama dolgunluk verme açısından çok başarılı. Kirpikleri yapıştırma gibi bir olayı yok. Fırçasının yarı spiral şekli sürüş kolaylığı sağlıyor. Siyahlığı yine en siyah kategorisinde olmasa da iki katta o siyahlık yakalanıyor. Çıkarması oldukça kolay olmasına rağmen gün içinde saatlerce ağlasanız bile akmayacak düzeyde-ki waterproof değil.


Dolgunluk verme konusunda aralarında en başarılısı kesinlikle Mac'in bu rimeli. Özellikle pembe kısmı değil de mor kısmı kullanırsanız tam bir dolgunluk verdiğini göreceksiniz. Yapısı çok sıvı değil, gerçi bu benim elimdeki baya eski bir ürün, sadece göstermek için fotoğrafladım ama ilk aldığımda da çok akışkan değildi. Kirpikleri yapıştırma konusunda biraz şansa bakıyor açıkçası, bazen yapıştırdığına şahit oldum. Akmaya en eğilimli olan bu, tabi ki ağlarsanız. Ağlamadıkça bu rimellerin hiç biri bulaşıp akmıyor. Bu rimelle ağladığımda akmıştı, onu hatırlıyorum.


Tüm bu bilgilerden sonra ufak bir kategori puanlaması yapalım 10 üzerinden:

Kalıcılık:
L: 10
M: 8
B: 10

Dolgunlaştırma:
L: 7
M: 10
B: 5

Ayırma:
L: 10
M: 8
B: 7

Zamanla kurumama, ürün muhafazası:
L:9
M: 8
B: (daha o kadar uzun süre kullanmadım)

Fiyat/ürün kalitesi oranındaki başarı:
L:10
M:10
B:8

Siyahlık:
L:8
M:9
B:8

Fırça Kalitesi:
L:10
M:10
B:10

Küçük Sıvı Temaslarında(ter, gözyaşı) Akmama:
L:10
M: 8
B: 8


Sonuç olarak(kuruma kısmını puan olarak eklemedim çünkü Benefit'i bilmiyoruz daha):

Lancome: 65
Mac: 63
Benefit: 56

Kazanan Lancome, tebrikler, çiçekler.

Tek tek puanlamayı yapmamın sebebi şu ki, bazı insanların kirpikleri dolgun ve kısa o yüzden uzunluk arayışındalar. Bazı insanların da tam tersi, dolgunluk arıyorlar. Başkası çok nemli bir yerde yaşıyor, akmasın istiyor vs. O yüzden, siz kendi önem sıranıza göre puanlamayı kale alın, bunlar benim önem sırama göre verdiğim puanlardı.

Ayrıca tüm bu puanlamalar high-end rimellere göredir, yani 5 verdiğim bir özellik drugstore'daki 5 ile kıyaslandığında 8'e, 9'a falan tekabül ediyor. Skala high-end özetle, o yüzden sıkı bir denetim oldu.

xx



9 yorum:

  1. Guzel bir yazi olmus. Acikcasi bu yaziyi bekliyordum. Yarin sephoraya gidecegim. Gecenlerde magazada denedigimde hosuma giden ama sonradan begenmedigim outrageous maskarayi iade edip benefit almayi dusunuyordum. Bir de lancome deneyeyim bakalim.

    Benefitin temizligi zor, ben waterproof makyaj temizleyicisi kullaniyorum temizlemek icin. Bioderma sensibio h2o yetersiz kaliyor. Ben upuzun ve hacimli kirpik sevdigim icin benefiti de seviyorum.

    MAC' ten aldigim bir rimel beni hayal kirikligina ugrattigi icin digerlerine pek bulasmamistim. MAC'e gidersem deneyecegim merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mac'ten şahsen ben de pek rimel alma taraftarı değilim ve bu elimdeki dışında bir şey denemeyi de düşünmem mac'ten rimel olarak çünkü senin de yaşadığın gibi bi çok insandan duydum bu tarz şikayetleri.

      Benefit'i abartıldığı kadar iyi bulmadım açıkçası, iyi tamam ama abartılacak kadar değil benim gözümde. Dolgunluk vermemesi canımı sıktı biraz.

      Lancome kesinlikle denemelisin:)

      Sil
  2. Çok güzel bir yazı olmuş. Lancome Hypnose Doll Eyes ve Drama benim favori rimellerim. Hatta Doll Eyes bence dolgunluk açısından bir nebze daha başarılı bana göre.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) Doll Eyes'ı sadece denedim, uzun süre kullanmadım. Eğer cidden öyleyse bi dahakine kesinlikle onu alacağım.

      Sil
  3. vuu! celebrity deathmatch süper olmuş :)
    ben de daha yeni they're real aldım. sadece maskara sürsem bile makyajlı gibi görünüyorum, o kadar etki yapıyor. Lancome'u çok merak ettim, en kısa zamanda deneyeceğim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha celebrity deathmatch:) Teşekkürler:) Lancome gönlümün sultanı ya, asla vazgeçemiyorum. Şiddetle öneririm:)

      Sil
  4. ben mac i çok severek kullanıyorum ama akmasından son zamanalrda şikayetçiyim. benefit i de mutlaka denemek istiyorum. eline sağlık!

    YanıtlaSil
  5. Şimdi Hypnose siparişi veriyorum :)

    YanıtlaSil