7 Mayıs 2013 Salı

Parfüm Dosyası: Tommy Hilfiger, Versace, Givenchy, Jimmy Choo, YSL, Naomi Campbell


Merhabalar,

En sevdiğim ve sık kullandığım parfümlerle ilgili bir post yapmam istendi, şimdi onu yerine getireceğim. Son zamanlarda(yıl bazında) sürekli değişimli olarak kullandığım 6 parfüm olduğunu farkettim tüm parfümlerimin içinden seçmeye çalışırken, yani 3'e falan indirmek isterdim ama gerçekten değişimli olarak kullanıyorum.

Tabi ki içlerinde biri var ki o benim imza parfümüm, çoğu zaman onu kullansam da kalan zamanlarda diğer 5'ini dönüşümlü olarak kullanıyorum.

Başlamadan önce parfüm zevkimi özetlemem gerekise, çiçeksi(floral) ve feminen kokuları sevdiğimi söyleyebilirim genel itibariyle. Ana tonları vanilyalı ve şekerli parfümleri sevmiyorum.

Ben tüm pafümlerin altına içindeki notaları sitelerinden bulup yazacağım çünkü benim tarif etmem çok da açıklayıcı olmayabilir.

Ayrıca teninizle uyumlu olan orjinal parfümlerin hiç biriyle banyo yaparcasına bir ilişkiye girmeyeceğiniz için tek fısla gününüzü geçirebilirsiniz ve tüm sayacaklarım da bu kategoride olan parfümler.

İmza parfümümle başlayalım, kaçıncıya aldığımı artık hatırlamadığım ve sonsuza kadar da almaya devam edeceğim parfümüm;

GIVENCHY ABSOLUTELY IRRESISTIBLE








Notalar: Yeşil Mandalina Portakal, Kırmızı Dut, Kırmızı Biber tanesi, Yasemin, Portakal Çiçeği,Sedir, Silhat Esansı, Amber

Bu parfüm Aşk-ı Memnu zamanında çok ünlü olmuştu malumunuz, ama çok öncesinden beri kendisi benim hayatımın parfümü. Gerçekten bu kadar feminen ve güçlü bir koku daha denemedim, ki parfüm geçmişim oldukça yüklüdür. Givenchy zaten marka olarak da her şartta gözüm kapalı güvenebileceğim bir marka oldu olduğu için, bu kadar muhteşem bir işe imza atmış olmaları beni hiç şaşırtmıyor.

VERSACE CRYSTAL NOIR








Notalar: Gardenya, Şakayık, Portakal Çiçeği, Kehribar, Misk, Sandal Ağacı

Bu parfümü ilk olarak 3.5 yıl önce denemiştim. Biraz benim çizgimin dışında baharatlı bir kokusu olduğu için tereddüt ettim ama kullanmaya devam ettikçe oldukça sevdim. Kalıcılığı mükemmel, biraz ağır gelebilir bazı insanlara, ve eğer durum sizin için de buysa bunu gece parfümünüz olarak ayırabilirsiniz. Tek sorunu, aşağıdaki gibi kapağının kendisinden büyük ve ağır olması. Dizayn olarak çok hoş ama taşınabilirliği ağırlık yüzünden sorun yaratıyor.


JIMMY CHOO







Notalar: Yeşil armut, İtalyan portakalı, Leopar Orkide, Endonezya Patchoulis

Jimmy Choo bildiğiniz üzere çok tanınan luxury-line, modacılarıyla vs. oldukça efsane bir marka. Parfüm işine girdiklerini duyduğum ilk anda aldım bu parfümü, ve ilk satış fiyatı oldukça yüksekti, ben zamanla düşeceğine ihtimal vermemiştim ama 30-40 lira daha inmiş halde 2 yıl sonrasında.
Parfümün kokusu "enfes". Asil ve şık bir kokusu var. Boğucu değil. Bir ara tek kullandığım ve sürekli yenisini aldığım parfüm buydu, ama Givenchy'nin tahtını sallayamadı. Gerçekten benim için bu parfümün tek kelimelik özeti "asalet".

TOMMY HILFIGER PEACH BLOSSOM





Notalar: İtalyan Bergamotu, Beyaz Şeftali, Siyah Frenküzümü, Mor Zambak, Mimoza, Misk Otu, Hint Baklası, Hindistancevizi

Bu parfüm, diğer kullandıklarıma nazaran biraz daha şekerli tarafta ve ben çok mesafeliyim şekerli kokulara karşı, girişte de belirttiğim gibi. Ama buradaki şeker yapay bir şekerli kokudan ziyade meyve şekeri olduğu için rahatsız edici olmak bir yana, muhteşem bir koku oluşturmuş. TH her zaman çok klas ve duruşu olan ürünler piyasaya sürdüğü için, aynı ekolü devam ettirip şişe tasarımını ve kokusunu da o şekilde yapmış. Daha spor ve enerjik hissettiğim günlerde kullanıyorum.

YVES SAINT LAURENT PARISIENNE




Notalar: Böğürtlen, Menekşe, Gül, Şakayık, Vetiver, Paçuli, Misk Otu, Sandal Otu

Bir fenomenle daha karşı karşıyayız. Geçen sene YSL cilt bakımı setimi alırken yanında tester'ını verdiklerinden beri müptelası olduğum, tekrar aldığım, hatta yedeklediğim parfümdür kendisi. Aynı Jimmy Choo gibi asil bir kokusu var ama farkı şu ki o JC asaleti biraz daha post-modern, bu daha klasik. Klasikten kastım 50 yaşındaki Fransız kadınlarının parfümü değil tabi ki, oldukça enerjik ama modaya göre nota değiştiren bir koku değil. Farkettiğiniz üzere içindekiler de oldukça sabit ve monolithic(tek düzen/sesli) kokular.

NAOMI CAMPBELL



Notalar: Portakal Çiçeği, Şeftali, Bergamot Otu, Hindistan Cevizi, Mandalina Çiçeği, Manolya

İçlerinde en hafif parfüm olan Naomi Campbell, benim için sadece spora giderken kullandığım bir parfüm. Diğerleri kadar güçlü ve karakterli bir yapısı yok. Ama her durum için farklı parfümler kullanmak gerekiyor, spor salonunda buram buram kokmak ve sonrasındaki hormonal salgılarınızla parfüm kokusunu birleştirmek istemezsiniz. O yüzden oldukça hafif olan bu parfüm benim fitness parfümüm görevini görüyor.

Postu bitirirken, tekrar tekrar dünyanın açık ara en seksi ve feminen kokusu olan sevgili imza parfümüm Givenchy'i analım.

xx

7 yorum:

  1. Givenchy benim en sevdiğim parfüm markası... Parissienne in geçen sene yanlışlıkla Intense olanını vermişlerdi ve o parfüm benim parfümden nefret etme sebebim oldu, nefret ettim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah allah çok ilginç, normali oldukça iyi çünkü. Ayrıca, tabi ki Givenchy sonuna kadar:)

      Sil
  2. tommy peach blossom benim de ender sevdiğim parfümlerden biri. gidip bir tane daha almayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gayet başarılı ve insanı baymıyor şekerli tarafı.

      Sil
  3. tabii ki naomı campbell sonuna kadar :))

    YanıtlaSil
  4. parfümleriniz hepsi çok güzelmiş gerçekten tam benlik kokular.hayran kaldım:)

    YanıtlaSil