2 Temmuz 2013 Salı

Kendin Yap: Kahveli Vücut Peelingi


Merhabalar;

Evde kendin yap türü şeyleri çok seviyorum, sıkça da blogda yer veriyorum zaten. Çoğu hazır alınmış ürünler gibi olmuyor tabi, ama bazıları var ki para verip alsanız bu kadar verimli sonuç alamayabilirsiniz. Onlardan biri de, düzenli aralıklarla yaptığım kahveli vücut peelingi. 

Bu peelingi duşta vücudunuza, özellikle bacaklarınıza uyguladığınızda muhteşem bir sonuç alıyorsunuz. İçindeki partiküller, ölü deriyi vücudu tahriş etmeden atıyor ve yağlar da hissedilir bir yumuşaklık sağlıyor. En önemli etken madde olan kahve de, düzenli kullanımda selülit görünümünü azaltıyor. İlk iki etkiyi, banyodan çıktığınız an hissediyorsunuz zaten. Benim cildim oldukça kuru olduğu için, cennet bir banyo seansı olmuş oluyor.


Kullanacağımız malzemeler:
Zeytinyağı
Fındık Yağı
Türk kahvesi
Bal
Tuz
Kekik
Limon




Kullandığım malzemeleri göz kararı yaptım ama yaklaşık değerler vermeye çalışacağım. Öncelikle, 1 çay bardağı zeytinyağıyla 1 çay bardağı fındık yağını kabımıza koyuyoruz. Fındık yağınız yoksa 2 bardak zeytinyağı yapabilirsiniz ama fındık yağınının içindeki E vitamini bu peeling için önemli, yani olsa iyi olur.



Sonra, içine bolca tuz koyuyoruz. Bolcadan kasıt, karıştırdıktan sonra fotoğraftaki gibi kaşığa aldığınız zaman dolu dolu tuz gelmesi hali. Katı bir karışım yapmaya çalışmıyoruz, ama tuzu hissedebilmemiz gerek çünkü tuzlar ölü deriyi atacak olanlardır.



Tuzdan sonra, karışımın içine bir tutam kekik ekliyoruz.



Daha sonra, 2 tatlı kaşığı balı ve 5 tatlı kaşığı türk kahvesini ilave edip karıştırıyoruz.

Asit dengeleyici ve renk farklılığı giderici malzememiz limonu da içine ufak bir miktar sıktıktan sonra peelingimiz tamamlanmış oluyor.



Sonuç olarak üstteki gibi, akışkan ama partiküllü bir karışım elde ediyoruz. Banyoda sıcak suyu bir süre açık bırakıp buhar oluşturduktan sonra, 6-8 dakika boyunca bu peeling ile bacaklarımıza ve kollarımıza masaj yapıyoruz. Acımaya başlarsa bırakın çünkü bazı tuzlar diğerlerine göre daha sert yapıda oluyor, derinizi tahriş etmeniz an meselesi olur. Sonrasında banyomuzu normal rutininde bitirip çıkıyoruz, ve çıktığımız gibi vücudumuzu nemlendiricinin içine atıyoruz çünkü o an gözenekler açılmış bir halde oluyor ve vücut neme ihtiyaç duyuyor. Benim şu aralar favori vücut kremim Neutrogena Ultra Nourishing Intensive Balm, ama isterseniz vazelin de kullanabilirsiniz. 



Bu peelingin tek kötü yanı, biraz kirli bir banyo bırakması. Çıktığınız gibi banyoya su tutmazsanız yapışıp leke bırakabiliyor. Bunun dışında gerçekten oldukça işe yarayan ve rahatlatıcı bir peeling, haftada en fazla iki defa yapmanızı tavsiye ediyorum çünkü derinizi çok sık soymak istemezsiniz.

xx

12 yorum:

  1. Hımm gerçekten güzel bir tarif.Banyo sonrasında kup kuru kollar ve bacaklardan muzdarip biri olarak en kısa zamanda denemeyi isterim :) ancak banyo sonrasında sağlam temizlik ister :D

    YanıtlaSil
  2. Çok beğendim ama herhalde o karışımın tamamı bir seferde bitmiyor dimi? Ne kadar süreyle saklıyorsun acaba??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) Bunu ben iki kullanımlık yaptım, bir hafta için yani. Pazartesiden perşembeye kadar sakladım bir şey olmadı çünkü içinde bozulacak bir şey yok.:)

      Sil
  3. Çok güzelmiiş. Aklımın bi köşesine keydettim. En kısa zamanda deneyeceğim :) Teşekkürleeer

    YanıtlaSil
  4. wow işe yarar gibi duruyor ._.

    YanıtlaSil
  5. Bunu da not ediyorum hemen :) Bende basit bir arışım apıyorum ve gerçekten cildim yumuşacık oluyor; şeker ve kakao yağını karıştırıyorum. 2 yemek kaşığı şekerin içine birazcık kakao yağını koyuyorum ve banyoda bacaklarıma, kollarıma uyguluyorum. Duş sonrası senin gibi bolca nemlendiriyorum vücudumu ve yumuşacık oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kakao yağı, hiç düşünmemiştim bunu. Aktar yolu gözüktü bana o zaman:)

      Sil
    2. Kokusu da çok hoş canım :)

      Sil
  6. Merhaba,
    peeling faydalı görünüyor; ancak merak ettiğim nokta, hem zeytinyağı hem de fındık yağı katılması, kahve ve tuzun peeling etkisini kaybetmez mi? Çünkü kahve ve tuz zaten çok incedir peeling için, bir de zeytinyağı ve fındık yağı katıldığında, bir peeling için fazla yumuşak bir karışım olmaz mı? Bu peelingi genellikle kahve-tuz-limon üçlüsüyle yapıldığını biliyorum, fındık yağı ve zeytinyağı sizin fikriniz mi yoksa bir yerden mi gördünüz?
    Teşekkürler şimdiden :)

    YanıtlaSil