29 Haziran 2013 Cumartesi

MAC Mocha Allık İncelemesi ve MAC Blushbaby Allık ile Karşılaştırması


İyi cumartesiler ve merhabalar;
Allık konusunda pembelerden gittiğimi ve şeftali tonu allıklardan mümkün olduğunda uzak durduğumu farketmişsinizdir. Bir süre sonra, beğendiğim tonların da birbirlerine çok yakın olduğunu farkettim ve elimde zorlasam birbirinin aynısı olabilecek iki allık buldum. Biri, çok sık kullandığım Blushbaby, diğeri de ender kullandığım Mocha.

Mocha'yı da Blushbaby'i de alalı uzun zaman oluyor ama Mocha'nın review'unu yazmamışım. Hem inceleme yazısı olsun, hem de Blushbaby ile kıyaslayalım diye cumartesi postu olarak bunu seçtim.





Mocha, MAC'in sitesinde soft plum-pink olarak geçiyor. Bana kalırsa, pembesi yoğun bir gül kurusu rengi. Açık tenlerde çok hoş bir görüntüsü var, buğdaydan daha koyu tenlerde gözükmüyor. Sheertone olduğu için tek sürüşte değil de bir kaç sürüşte koyuluğa ulaşıyorsunuz. Bana kalırsa bu allığın negatif yönü de buna bağlı pigmentasyonunda. Ben pigmentasyonunu yeterli bulmuyorum. 50 kat sürmek istemiyorum aynı şekilde. Ama derseniz ki ben belli belirsiz pembemsi bir allık istiyorum, işte o zaman bu allık sizin aradığınız ürün.



Blushbaby ise, MAC'in sitesinde beige-pink şeklinde tanımlanmış. Katılıyorum, ama yine de benim tanımım kirli gül kurusu olur bu allık için. Bu allığın çok değişik bir özelliği var, eğer allık sürme tarzınız benim gibi kontur bölgesine sert bir şekilde uygulamaksa, yani elmacık kemiklerinde şirin bir görüntüden ziyade sertliği seviyorsanız, bu allık hem kontur hem de allık oluyor. Düşününce biraz saçma, pembe bir renkle nasıl kontur yapılır diyebilirsiniz ama içindeki bejlik ve kırık gül kurusu pigmentler sebebiyle hem kontur gölgesi oluşturup hem de pembe rengini veriyor. Bence inanılmaz başarılı ve çok ender rastlanabilen bir özellik. Pigmentasyonu da Mocha'dan kesinlikle daha iyi.

 Solda Mocha, sağda Blushbaby

Birlikte olan swatch'ta da görebileceğiniz gibi, uzaktan baktığınızda resmen aynılar. Ama sürüş, duruş ve uygulama kalitesi açısından Blushbaby Mocha'yı ezer, çok net. Kontur özelliği de cabası zaten. Kontur allıkları doğal olarak yanakları renk bazında ufak da olsa koyulttuğu için, ve ben bunu hiç istemediğim için, hem beyazlığı koruyup kontur yapabileceğim, hem de pembelik katabileceğim bir durumu yaratan Blushbaby'e saygılarımı iletiyorum. Koyu ve ağır göz makyajımın vazgeçilmez sakin allığı olduğunu da belirtmekte fayda var tabi.

xx

7 yorum:

  1. yazılarını okuyamaıodum uzun süredir nasıl özlemişim bitanem:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya çok ciddiyim daha dün aklımdaydın nerde bu hatun yoksa gitti mi falan dedim bugün de sen yazmışsın! Seni yerim ya resmen özlediiiiiim! <3

      Sil
  2. Rengi süper allıkların güle güle sür güzel bir yazı olmuş :)

    sormak istediğim bir şey var nyx allıkları hakkında ne düşünüyosun bir mac nars değildir elbette ama kıyaslarsan kaç verirsin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NYX'ten 2 allığım vardı biri Taupe ki kontur için hep kullanıyorum muhteşem bi şey, diğeri de şeftali rengi bi şeydi Angel diye, o kadar feci toz oluyordu ki zaten kendi kendine parçalandı. Tebeşir gibiydi. Hepsinin kalitesi aynı düzeyde değil yani tatlım, denemek lazım.

      Sil
    2. Anladım canım çok teşekkürler :)

      Sil
  3. Aha konturun mantigini cozmus bir insan buldum. Bende yves rocherin 31 numarali alligini kullaniyorum kontur icin kirli bir gulkurusu rungi. Tenimj kahverengilestirmeden yada bronz gostermeden kontur yapabiliyorum hemde biraz renk katiyor elmacik kemiklerime. Kesinlikle blushbaby ye bakacagim sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Dimi bu mantığı uygulayan insanlar birbirini çabucak bulmalı hahah sevgiler:)

      Sil