7 Ekim 2012 Pazar

Ülke Kadını ve 2000ler Makyajıyla İlgili Sevdiklerim

İyi pazar akşamları;
Biliyorum, benden hep yanlışı düzeltme ve yanlış uygulamaları eleştirmekle geçen postlar gördünüz, ki yapmaya çalıştığımız da o ya da bu şekilde yanlışı anlatmak; düzeltmek bize düşmez. Velakin, bu sefer, bu ülke kadınının ve genel olarak 2000lerin sevdiğim makyaj trendlerinden bahsetmek istiyorum ki bu da "...gelinim sen anla" modu olacak, varacağımız yer aynıdır.
Ama tüm yanlışlarla ve kendi fikirlerimle ilgili asıl yazılarımı okumak isterseniz şunlar faydalı olacaktır:
Makyaj Katliamları-1
Makyaj Katliamları-2
Makyaj Katliamları-3
Makyaj Katliamları-4
Mavi Göz Makyajı Sorunu
Bronzer Sorunu

1) Keskin ve koyu eyeliner
Genelde hatalarla dolu makyajlara imza atan kadınlardan beklemeyeceğim bir performans olarak, Türkiye'de koyu, keskin, kalın, ve kuyruklu eyeliner uygulamaları görüyorum ki beni benden alıyor, iyi anlamda. Eyeliner; makyaj konusunda belli bir duruşu olan insanların sıkça tercih ettiği bir makyaj ürünü olduğu için, makyaj yaparken çekingen insanlarda pek de rastlamıyoruz, bu Türkiye ile sınırlı değil. Ama Türkiye'de, kendini "makyaj konusunda çekingen" kategorisine sokabileceğimiz kadınlar, istemdışı ve ya bilinçli bir şekilde, olması gerekene çok yakın bir düzeyde eyeliner sürüyor ve bu beni ihya ediyor. 2000lerdeki genç kadınların en sevdiğim trend-following metodu bence eyeliner'dan geçendir; trend olduğu için değil de imza makyajı bu şekilde olduğu için yıllardır kullanan kadınlara sadece saygılarımı sunmakla yetiniyorum zaten.

2) Yoğun allık
Hayır, öyle değil. O yanaklarını allığa sürmüş gibi duran allık görüntüsünden bahsetmiyorum. Bildiğiniz üzere, makyajda esas olan dengedir. Gözler yoğunsa kalan yerleri sakin tutarız, gözlerimiz hafifse allığa ya da ruja yoğunlaşabiliriz. Bu mantıkla, gözlerde sadece eyeliner ya da hafif dağıtılmış bir smokey eye kalemi duruşu varsa, ve dudak çok olayımız değilse, allığa dikkat çekebiliyoruz. İşte "tamamen" bilinçsiz olduğundan emin olduğum şekilde, bu ülkedeki kadınlar bunu iyi yapıyor. Sebebini de açıklamak gerekirse, göz makyajı konusunda hem yeterli bilgiye sahip olmamaları hem de çekingen olmaları sonucunda, yanaklara yöneliyorlar. Dudaklar fazla seksi durabilir, laf olabilir, söz olabilir, çekindikleri her şey başlarına gelebilir mantığıyla ruj yoğunluğu da elenmiş oluyor. Bağcıyı dövmeden üzümü yiyorum ve tebrik ediyorum, ne diyeyim.

3) Rimelsiz olmama durumu
Her şey gider ama rimel o makyaj çantasında mutlaka olur. Bu da ülke kadınının makyaj mottolarından iyi olanlarından biridir. Yoğun sürülmüş rimeli hiç eksik olmaz genelde kadınların, ki çoğu makyajda olması gerekendir. 2000lerin eyeliner'la tamamlayıcı trendi de zaten budur. Yine bu coğrafya kadınıyla gurur duyduğumuz anlardan birinde oluyoruz rimel noktasında.

4) Siyah göz kalemi tercihi
Tamam, renkli göz kalemiyle saçma makyajların kitabını yazan insanları tenzih ederek, genelde, Türkiye'deki eğilim siyah göz kalemi üzerinden gidiyor. Fazla mainstream olmasının yanı sıra, kolay ulaşılabilir olması da bunda etken tabi ki, ve teknik olarak uygulanışında tonlarca hata görüyor olmamıza rağmen yine de sonuca bakarsak takdir edebileceğimiz bir durum var ortada. 2000lerde sadece kalemde değil, genel olarak göz makyajında siyah ağırlık görüyoruz ama gündüz siyah makyaj yapan kadın sayısı bir elin parmağını geçmediği için (parmaklardan biri benim, kalan 4'le tanışmak isterim), bu şekilde genelleyemiyorum.

5) Oje rengindeki umarsızlık
İşte bu, diğer ülkelerdeki kadınların yapamadıkları ve Türkiye'deki kadınların yapabildiği bir şey. Yaz ojesi, kış ojesi ayrımına girmeden, kışın da capcanlı renkleri sürebilen, yazın ortasında Chanel çamur rengi ojeyi olaya dahil edebilen kadınlara burda rastlıyoruz ve gözlerimi yaşartıyor bu durum, gerçekten çok başarılılar bu konuda. Yaz/kış ayrımına giren varsa, Türkiye'deki diğer kadınları örnek almalarını içtenlikle tavsiye ederim çünkü oje renginin mevsimi olamaz, olmamalıdır.

5 madde yeter zira 6.sını bulamadım, zorladım ama olmadı. Son sözü söylemek gerekirse, makyaj konusunda  eskisi kadar kötü durumda olduğunu düşünmüyorum kadınların, sadece Türkiye'de değil, tüm dünyada. Ama Türkiye için, biraz daha fazla çalışmak gerekiyor. Hem tavsiye eden kesim, hem de uygulayan kesim olarak...
xx


20 yorum:

  1. Bende siyah göz makyajını severim ve günün her saati yaparım aa bi de koyu morla siyahı karıştırıp yapmaya bayılırım.:)
    Ülkem kadınları bazen cidden güzel makyaj yapıyor ama bazıları dehşet-ül vahşet oluyor ki ben bile ablam naptınn diyorum tabii içimden:)
    Mesela beyaz tene bronzer sürenler ki bütün yüze bulamaç olarak sürenler aahhh bi de bronzer yetmezmiş gibi dudağa turuncu ruj sürüp palyaçoya dönenler neyse bu konuyu fazla deşmiyim.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bronzer olayı ve buna benzer şeyler yapan insanlarla ilgili Makyaj Katliamları yazılarımı okuyabilirsiniz. :)
      Koyu makyaj yapan ikinciyi de bulduğumuza göre kaldı üç :)

      Sil
  2. Doğru tespitler. Türk kadını çok ilginç bir vaka. Çoğu kadın, bloglarında fikirlerini hayallerini veya o gün olanları ayrıntılarıyla anlatabiliyor ama yazanı görmüyoruz, bi tür 18. yüzyıl Rusya'sı gibi, yazarı görmek imkansız. Benim de konu makyaj olunca aklıma hep bu geliyor Türkiye'de. Sağdan çekmiş soldan çekmiş, hatta sadece gözünü çekmiş insanlar var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakkaniyetiniz var. Kendi açımdan düşününce, hiç o şekilde bir fotoğrafım olmadı makyaj bloğumda. Kendi üstümde deneyip göstereceğim zaman zaten video çekerim, sadece kaşımı gözümü koymam, pek makul değil. 18. yy Rusya'sı teşbihini sevdim yalnız, etkileyici oldu bir anda. :)

      Sil
  3. oje konusunu yapanlardan biri ben kışın ortasında canlı pembe sürerim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonuna kadar destekliyorum! :)

      Sil
    2. birde rimelsiz çıkmam o benimle bütünnn :D

      Sil
  4. Siyah göz kalemini üniversite yıllarımın başında kullanıyordum. Yıllardır kullanmam ama sürene de yakıştırırım hep. Eyeliner ve ojelerden vazgeçemiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de siyah göz kalemini lisede kullandım sadece, son 5 yıldır sürekli eyeliner :) Ama her zaman yakıştırırım dediğin gibi ^.^

      Sil
  5. En cok gordugum hata benim pespembe allik yesil ya da mavi far evet universitede yapiyor kizlar bu makyaji birde cildiracak gibi oluyorum bir de siyah kalem iyi de panda gibi oluyorlar ya off :/ cok insana eyeliner cektim bende gorup begendikleri icin ay biz oyle yapamiyoruz falan diye cok da tesvik edici oldum cok kolay hemen eliniz alisir diye ama cok garip sekillerde geliyorlar gene karsima cildircak gibi oluyorum bence bu konuda daha cok ilerlememiz gerek bu konunun bir nedeni de bilincsiz satis danismanidir bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Tüm hatalarla ilgili fikirlerimi şu yazılarımda okuyabilirsiniz:
      http://beautygoretheladylicious.blogspot.com/2011/06/makyaj-katliamlar-1.html

      http://beautygoretheladylicious.blogspot.com/2011/06/makyaj-katliamlar-2.html

      http://beautygoretheladylicious.blogspot.com/2011/06/makyaj-katliamlar-3.html

      http://beautygoretheladylicious.blogspot.com/2011/06/makyaj-katliamlar-4.html

      http://beautygoretheladylicious.blogspot.com/2011/07/mavi-makyaj-neden-berbat-durur-nasl-iyi.html

      http://beautygoretheladylicious.blogspot.com/2012/04/bronzer-sorunu-cozumu-ve-fikri.html

      Sil
  6. Tebrik ederim, analizler süper :)
    Birçok milletten kadın tanıdım ve şunu diyebilirim ki, her şeye, her hatasına rağmen türk kadını gerçekten makyaj konusunda iyi bir yerde. Özellikle renk tercihi konusunda cesurlar. Oje konusunda ise benim de hep gözlemlediğim bir şeyden bahsediyorsun; oje türk kadını için çok önemli bir yerde bence de.

    Not: Bu arada sen de bir makyaj videosu çekip koysan. Blogunu uzun zamandır takip ediyorum ve şu zamana kadar çok güzel bilgiler edindim. Senin kendi makyajını nasıl yaptığını çok merak ediyorum. Hatta seni de merak ediyorum =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) Ojesiz çıkılmıyor çok değişik, kanun gibi. Ha kimin oje konusunda tarzı belli, kim elini attığı ojeyi sürüyor orası tartışılır tabi:)
      Video aklımda ve planımda, çok merak ediliyorum aslında gizem yaratıp rating arttırma peşindeyim haha:)

      Sil
  7. Bazıları keskin ve koyu linerden uzak durmalı yalnız bence.O kadar felaket örnekler görüyorum ki,hatta hakkıyla sürebilen gerçekten çok az .Böyle boşluklu,eğri-büğrü,kuyruk kısmı kleopatramsı falan(tam tarif edemedim ama:))
    Dün yine korkunç bir örneğini gördüm okulda,artık bana mı denk geliyor yoksa liner takııntılı olduğumdan çok mu dikkat ediyorum bilemedim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum, ben burda zaten zorlaya zorlaya biraz genele yayılabilen iyi örnekleri buldurmaya çalıştım yoksa zaten durum facia :)

      Sil
  8. gerçekten çook güzel yazı olmuşş :) eyeliner ve rimel sürmeden markete bile gitmem ben :) ve gündüz siyah göz makyajı yapanlardan biride benimdir :))

    http://azkullanilmisesya.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  9. çok bilgi patlaması olmuŞ çokDa doĞru tespiTler halkımız ne beden olcusune gore gıyınıyor ne yuz tıpıne gore allık suruyor yok halA tık yok! goruyorumkı kendı bıldıkLerini okumaya devaM edıYorLar.Oje konusundakı yazıya guldum bya cıdden oyle ama :D saçmaLayanlar var kendince ortaya bişi döküyorlaR butun kızlAr konusuyor artık ....

    YanıtlaSil
  10. Merhaba
    20 yaşında olmama rağmen hala eyeliner ve rimel ikilisininden başka makyaj ürünü kullanamayan bir insanım. Şu aralar geç de olsa makyaja ilgi duymaya başladım. Haliyle saydığınız hatalara düşme potansiyeli barındırıyorum. Makyaja yeni başlayanlara yönelik bir yazı yayınlarsanız çok makbule geçerdi aslında. Özellikle günlük makyajda uygulanabilecek yöntemler çok iyi olurdu

    YanıtlaSil