23 Haziran 2011 Perşembe

Makyaj Katliamları-1

Bloga ürün "gözden geçirmesi" yaparak değil de bazı temel rahatsızlıklarımdan bahsederek başlamak isterim. Rahatsızlık benim şahsımdan değil, sonuç olarak hissettiğimdendir. Bunu bir seri halinde yapmayı uygun görüyorum zira buraya liste halinde yazsam...Hoş değil, detaya inip düzeltmek gerek. Başlayalım o zaman.
+ Far-ruj uyumsuzluğu ( a.k.a. mavi far-kırmızı ruj )
Şimdi, kural şudur ki; eğer göz makyajı çok yoğunsa dudaklar sade tutulmalıdır. Keza, gözler sadeyse dudak abartılabilir. Bu öyle bir dengedir ki, her şeyi mahvetmek için tek yapmanız gereken bu dengeyi bozmaktır. Çok bilindik bir örnek olarak, her kafanızı çevirdiğinizde görebileceğiniz kadın tipi olarak da lanse edebiliriz ve evet şu an nefret söylemi çizgisindeyim ama hala aşmadım, mavi farını güzel güzel sürüp sonra da kırmızı-bordo rujuyla tamamlayan(?) insanlar. Mavi, yoğun pigment özelliği olan bir renk olarak sakin dudaklara ihtiyaç duyar, nude colours denilen ten rengi/açık şeftali rengi(corals) renkleri ister yani. Ayrıca, mavi asla ve asla tek başına kullanılmaması gereken bir far rengidir, mutlak suretle koyu ton(kahve-siyah-koyu sarı) tamamlayıcı gereksinimi duyar. Bu başka bir makyaj katliamı konusu. Başlangıçta çok zordan başlamamakta fayda var, ayrıca ilk post'tan çok poposu kalkık gözükmek istemem. Değilim zira, sadece rahatsızım ve insanların makyajla berbat hale gelmesini istemiyorum. İyi makyaj yapın, iyi gözükün, hiç bir fikriniz yoksa hiç bulaşmayın. Tekrar hoş geldiniz.

2 yorum:

  1. Blogunu çok beğendim. Neredeyse tüm sayfalarını okuyorum. İnsanın okudukça okuyası geliyor :) Şeffaf lipgloss dışındaki tüm görüşlerini çok beğendim. Ben genelde ıslak dudak makyajını seviyorum. Tabii ki özel günlerde. Bunun sebebi de mat ruj kullanamamam. Nemlendiricim olsa bile olmuyor. Bir yandan da kendime ve diğer insanlara çok yakıştırıyorum. Bunun dışında mavi farı ben de sevemiyorum. Bana yakıştırıyorlar ama hiç doğal değil. Gerçekten taşımak lazım. Bir de mavi-kırmızı ikilisi beni deli ediyor. Acaba renk körlükleri mi var diye düşünüyorum :)
    Çok hoş bir yazı olmuş. Takibindeyim, bu arada ben de beyaz tenli ve hayranlardanım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, gloss benim olayım değil, makyaj yaptığım kişilerde de tercih etmiyorum ama mutlaka kendine yakıştırabilen insanlar vardır senin gibi. Bu tamamen şahsi sevmeme yani:)
      Ve beyaz ten candır ya, zaten fotoğraftaki sensen maaşallahın var, nazar değmesin:)

      Sil