30 Haziran 2012 Cumartesi

Vogue Temmuz/Cortes Çekim Makyajı



444 takipçi, bu büyük olaymış yalnız. Yeniler ve eskiler, en sadık olanlar, destekçiler, yüzde tebessüm olanlar;  hepinize selamlar.
Bir haftadır yazmamışım, işler biraz karışık,  nahoş sıkıntılarımdan kurtuldukça yazmaya çalışıyorum. Hayatta sağlıktan önemlisi yokmuş, ciddi sağlık sorunlarıyla karşılaşınca anlıyor insan. Neyse, bu konuda konuşmak yersiz, burası sevdiğimiz konularda sevdiğimiz şekilde ve sevdiğimiz insanlarla konuştuğumuz yerimiz, kendimize ait ender yerlerimizden...  İyi olacağım.

Gelelim posta... Bugün Vogue'un Temmuz sayısında bir çekim gördüm ki, dillere destan. Aslında oldukça basi ve sade, ama bana 50'ler 60'larla geldiğinizde işler çok büyük oranlarda değişiyor. Alvaro Beamud Cortes, çiçekli, pin-up'lu harikulade, leziz bir çekime imza atmış. Modelin güzelliği teknikten çok ilahi bir boyut, girmiyorum. Fotoğrafları dergiden çektim, bu nedenle renkleri gerçeğinden daha soluk.



Makyajda dikkatimizi çekmesi gereken, klasik "eyeliner-kırmızı ruj" pin-up makyajından çıkıp daha yenilikçi ama köklerine tutunan bir makyaj olması. Gözlerde sarı alt tonlu bir kahverengi kullanılmış, dudaklar ateş kırmızısı yani mavi alt tonlu değil ve kaşlar olabildiğince belirgin. O zaman, let's get started:

Tüm göze, Bobbi Brown toast'u sürüyoruz. Kendisi, sarı alt tonlu ten rengidir.

Dış köşeye, ki bu kısım çok önemli çünkü göz makyajımızın asıl noktası, Stila Ray'i sürüyoruz. Stila Türkiye'de yok ve bu ton çok özel, o yüzden aynısını bulmanız neredeyse imkansız. Benzerleri tabi ki diğer markalarda mevcut. Yalnız, biz normal V şeklini gözün üst kapağında yaparken bu sefer alt göz kısmıyla üstü birleştirmek için yapacağız. Yani V şekli, birleşimde olacak. Bunu en iyi, karıştırma fırçasıyla değil de pointed fırçayla yapabiliriz. O da Mac 211.

Çok daha önemli bir nokta var ki o da gözün burun kenarına denk gelen kısmını da aynı renkle gölgelendirmemiz gerektiği. Karıştırma fırçasıyla yukarı aşağı olacak şekilde, kaşa yaklaşarak tam burun-kaş ortasında bir gölge yaratıyoruz. Şahsi favori rimelimizi 5-6 kat sürüyoruz, gerekirse takma kirpik kullanıyoruz.

Kaşlarımızı oldukça belirginleştirmeli ve kahverengileştirmeliyiz. Fırça yardımıyla kaşlarınızın içini doldurup genişletin, rengimizse Mac Charcoal Brown. Aynı renkle ve açılı göz fırçasıyla, üst ve alt kirpik dibimizden çok keskin olmamak kaydıyla geçiyoruz.

Yüzün tamamı porselen görünümünde olmalı. Modelimizin güzelliğine güzellik katan çilleri dışında tüm yüzü tek renk ve pürüzsüz. Önereceğim fondöten Chanel Vitalumiere Aqua. Yalnız bu fondötenin sivilce ve kusur kapatıcılığı azdır, gerek görürseniz kapatıcıyı asla es geçmeyin. O konudaki önerim de Clinique Airbrush Concealer.

Pudrayla sabitlememiz gerekiyor, bu konudaki yardımcımız Chanel  Poudre Universelle Libre.

Allık konusunda büyük bir handikapımız var, ama yine de sonuca ulaştırmış bulunuyorum. Öncelikle, ince bir kontur uygulaması ve dağıtımı var. Kontur için önerim Chanel Soleil Tan De.

Üzerine çok çok hafif bi şeftali tonu arıyoruz. Daha doğrusu ton olarak koyu olabilir ama uygulamamız çok hafif olmalı. Mac Modern Mandarin, ki maalesef limited edition'dır, tam olarak aradığımız ton. Bunu referans alabilirsiniz.

Gelelim asıl mesela olan dudaklara. Girişte belirttiğim gibi, mavi alt tonlu bir kırmızı aramıyoruz. Bunun için tercihim Bobbi Brown Vintage Red olacak. Tabi ki öncesinde çok keskin bir kalem kullanımına ihtiyaç duyuyoruz, aradığımız ürün de Mac Redd(evet 2 d) Lip Liner. Daha da keskinleştirmek için fırçayı fondötene hafifçe sürüp dudaklarımızın çevresinden geçiyoruz, dağıtmayı unutmuyoruz.

Ve tamamsınız, ek olarak bu görüntüye önereceğim parfüm Chloe olacaktır, bol vintage günler diliyorum. xx


7 yorum:

  1. Harika bir yazı elinize sağlık :) Bobbi Brown standına ilk uğradığımda bu kırmızıya bakacağım:)

    YanıtlaSil
  2. ılk once gecmıs olsun dıyım en yakın zamanda ıyılesırsn ınsallah.

    resmdekı makyaj harıka ama kızın dudaklarıda guzel yanı ben kırmızı ruj surunce ıkı cızgı oluyo dudaklarm cok ınce :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, evet ince dudaklarda kırmızı biraz sıkıntılı, o yüzden daha açık renkli nemlendirici tadindaki kirmizilari tercih edebilirsiniz. :)

      Sil
    2. evet oyle yapıorum genelde :)

      Sil
  3. Sanırım makyajla ilgili en zor şeylerden biri de kırmızı ruju sürebilmek ve onu taşıyabilmek. bu bobbi brown da gerçekten harika bir renkmiş. muadili mac russian red olabilir mi ki? Peki lip stain'ler hakkında ne düşünüyorsun? tavsiye verebilir misin?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Russian Red alt ton olarak biraz daha farklı. Ama yakın sayılırlar. Lip stain kullanmıyorum, kalıcılıkları oldukça iyidir ama dudak kurutur. Altına iyi bir nemlendirici sürerseniz de bu sefer ömrü o kadar uzun olmaz. Yani kar zarar hesabında bana göre sınıfta kalırlar. Tabi ki herkesin kendi tercihidir, saygı duyarız. :)

      Sil