11 Eylül 2013 Çarşamba

No.6: Trax//MAC Farları İnceleme Serisi


Merhabalar;
Trax, gerçekten hak ettiği ünü alamadığına inandığım Mac farlarından biri. Çok az insanın kullandığını gördüm ve bana kalırsa sahip olduğum en özgün far. Rengi, duruşu, tonuyla cidden harika bir altın-mor/mürdüm kombini.


Far, koyu morla(lilaya çalmayan, tok bir mor) mürdüm arasındaki bir rengin altın rengi ışıltılarla birleşiminden oluşuyor. Şimdi, burda açıklanması gereken bir nokta var. "Simden nefret ediyordun hayırdır" tarzı yorumlara peşinen cevap vermiş olayım; simden sime fark var takdir edersiniz ki. Nars'ın neredeyse tüm allıkları sim içeriyor, kimse kalkıp ucuz görünüyor demiyor çünkü kullandıkları simler çoğunlukla kare kesimli ya da kare/oval karışık şekilde. Yani koskocaman noktalar halinde simler görmüyorsunuz. Bu da aynı şekilde, içindeki altın rengi simler yüzünüze yapışıp orda kalmıyor, rengin içinde yer ediyor. Bir de "altın rengi" dediğiniz şeyin ne olduğuna da çok bağlı olarak değişen bir durum o kalite görecesi, buradaki altın rengi simler koyu sarı değil, açık sarı-ki bu da görüntüyü ağırlıktan uzaklaştırıyor.


Moru oldukça koyuymuş gibi gözükse de, gözde koyu bir makyaj oluşturmaya yetmiyor. Yani eğer korkunuz çok koyu mor bir gözle makyajı bitirmiş olmak ve hüsrana uğramaksa, yersiz olduğunu söyeyebilirim çünkü üst üste 3-4 kat uygulamadıkça çok koyu yapmanız pek mümkün değil. Blending'i harika, koyuya giden bir renkte bu kadar rahat blending, bu kadar tene kolay yedirilme, gerçekten çok çok çok başarılı.


Üstteki fotoğraf direkt olarak güneş ışığı vurduğundaki görüntüsü. Gördüğünüz gibi parıl parıl parlayan, rahatsız eden simler görmüyorsunuz direkt gün ışığında bile.


Moru normalde göz makyajınızda kullanmasanız bile bu fara bir şans verin derim kısacası, çünkü beklediğiniz gibi mosmor durmadığını göreceksiniz. Ayrıca garip bir şekilde oldukça ciddi ve cool bir duruş veriyor göze, ve şeklini gölgelendirerek ortaya çıkarıyor. Kombinlemede mat açık renk bir far kullanılmasını tavsiye ediyorum çünkü ışıltılı bir far büyük ihtimalle gereksiz ve fazla olacaktır.

Artılar:
-Koyu mor/mürdüm skalasında kullanabilecek en rahat renklerden biri.
-Duruşu çok etkileyici, gözün özellikle dış V kısmına derinlik katıyor.
-Pembeye kaçmıyor, ki normalde çok blending yapınca morlar pembeye kaçabiliyor ama bunda öyle bir soru yok.
-İçindeki altın rengi ışıltılar çok dozunda, hoş bir canlılık katmaktan öte geçip rahatsız edici boyuta ulaşmıyor.
-Kolay dağıtılıyor.

Eksiler:
-Tek kat sürüp bırakırsanız kalıcılığı az oluyor, iki katta bırakmakta fayda var. Aynı şekilde bazsız da kullanırsanız kalıcılığından memnun olmayabilirsiniz 2-3 saat sonra.
-Göz altında kullanırsanız hasta gibi gösterebiliyor.

Tekrar alır mıyım? Evet.

Puan: 8/10

xx

10 yorum:

  1. Normalde mor-lila farları kendime hiç yakıştırmam buğday tenli olduğum için ama bu far joker bir renk bence.İçindeki ışıltılara da aşık oldummm çok güzel yaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen direkt olarak joker bir renk, kesinlikle bi dene! :)

      Sil
  2. Benimde göz makyajı yaparken elimin çok fazla gitmediği ama paletimde en sevdiğim farlarımdan biridir. Bir far ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi sanırım, sahip olmasaydım kesin alırdım! :)
    Bu yazı dizisini kaçırmadan takip ediyorum çünkü gerçekten inanılmaz açıklayıcı ve objektif yorumlar yaptığınızı düşünüyorum. Hatta bu sayede aklımda olan naked lunch fardan uzak duruyorum:)
    Sizde olup olmadığını bilmiyorum ama eğer yoksa knight divine fara kesinlikle sahip olmalısınız, çok güzel yansımalı bir füme. Gözde de cidden çok başarılı duruyor, özellikle ela gözlere çok yakışan bir far olduğunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:)
      Knight divine benim çok zamandır aklımda olan bi far ama hiç bir zaman tam olarak emin olamadım, ama siz çok beğenmişsiniz o zaman net bir güvencem oluşmuş durumda şu an. Bir sonraki alışverişimde ilk alacağım farlardan biri olacak kesinlikle.

      Sil
  3. Ben de pek seviyorum bu yazı dizisini :) Trax benim ilk aldığım Mac farlardan. Hatta MUA Trax-Honeylust ikilisini satmış bana o zaman. Honeylust'la yıldızım barışmadı ama Trax'ı severek kullanıyorum. İçindeki altın yansımalar sayesinde mordan ziyade mürdüme çalıyor rengi ve kahverengi gözlerde hoş duruyor.
    Dün Akmerkez'de Copperplate'e baktım, refill formu kalmamıştı. Bir de Haux isimli farı denedim ve sanırım bir sonraki alacağım far Haux olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haux'u alırsanız kesinlikle yorumunuzu bana bildirin çünkü methini duyuyorum. honeylust'ı hiç bilmiyorum, ama yanında Trax almış olmanız isabet olmuş:)

      Sil
  4. bu aralar bu renge taktım ve bayıldım ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resmen kullandıkça daha çok seviyor insan

      Sil
  5. Bunu hiç bilmiyordum renk harikaymış. Teşekkürler yazı için :)

    YanıtlaSil