16 Mart 2013 Cumartesi

MAC 116 Fırça İncelemesi



İyi cumartesi geceleri;

MAC fırça incelemesi serisinin son postunda 116'yı inceleyeceğiz. Kendisi allık fırçası olmakla beraber, pudra ve kontur fırçası olarak da kullanılabiliyor.


Biliyorum ki kontur işleminde zorlanan bir çok insan var ve onlar açılı kesim fırçaları tercih ediyor, başlangıç için kontur fırçaları o şekilde çünkü. Ama bir yerden sonra kemik yapınızı tanımaya başladığınızda ona ihtiyaç duymuyorsunuz, bunun gibi yuvarlak fırçalarla da aynı keskinliği verebiliyorsunuz. Bu sebepten, bu fırçayla bi taşta iki kuş vurmuş oluyoruz.

Yapısal özellikleri açısından bakarsak; kılları ne çok sert ne de çok yumuşak. Aşırı yumuşak olsa allığı fazla dağıtır, çok sert olsa da dağıtamaz, bu fırça işte tam ortası. Aldığım günden beri ki senesine yaklaşıyor, tek bir dökülme bile olmadı; ne yıkarken ne de uygulamada.


Üzerinde ürün tutmayan fırçalar arasında tartışmasız bir numaraya bunu koyarım. Allık uygulamasından sonra hiç bir temizleme yapmadan kolunuza vs. sürerseniz hiç bir şekilde renk göremeyeceksiniz, tüm ürünü kullanım sırasında yüzde bırakıyor. Ayrıca temizlemesi de normal şartlarda büyük fırça standardında olduğu için zor olması gerekirken oldukça kolay. Kuruması da öyle yıllar almıyor.

Ben bu fırçayı baya baya seviyorum ya, çok net bir tavsiye olur benim açımdan.

xx

10 yorum:

  1. Benim gibi ne alacağına karar veremeyenler için iyi ve faydalı bir yazı olmuş. Ellerine sağlık. Bende bloguma beklerim. madambfashion.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. ben geçen sene yılbaşı koleksiyonundaki setten almıştım ve içinde allık fırçasıda vardı.ama o fırça hem uygularken hemde yıkama esnasında kıl döküyor,acaba yanlış mı yıkıyorum .. siz nasıl yıkıyorsunuz mac fırçalarınızıı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu bilinen bir gerçek ki, MAC yılbaşı setlerindeki fırçaları çok kötü yapıyor. O yüzden senelerdir kimseye tavsiye etmiyorum, çoğu büyük make-up artistlerin de bu konudaki yazıları vs. var MAC'in tatil koleksiyonlarından fırça almayın diye. O yüzden o sizden kaynaklanan bir yıkama hatası değil ürün hatası.

      Sil
    2. hmmm bunu bilmiyordumm malesef :( neyse artık gittiği yere kadar idare edicez.. cevabınız için teşekkür ederimm :)

      Sil
    3. Ne demek, rica ederim :)

      Sil
  3. Bu fırça benim gözümde 129 un küçük kardeşidir ve henüz alamadığım bir fırçadır.

    YanıtlaSil
  4. Tavsiye ederim,tip olarak çok benzerler,129 bir tık büyüğü,eğer allık fırçası olarak 116 dan memnunsan 129 çok gerekli olmayabilir,çünkü pudra sürmek için( ben genelde sabitleme amaçlı hafifçe dokunuyorum yüzüme pudra ile) 150 de güzel bir fırça,yüzü minyonlar 129 u pudra sürmek için kullanabilirler,ben allıkta 129 dan memnunum,hakikaten Mac fırçaların kalitesi harika,sadece üzerinde yazısı hemen silinmese daha da iyi olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yazı olayı benim de canımı sıkıyor, üstüne şeffaf oje geçenler varmış, ne kadar işe yarıyor bilmiyorum.

      Sil