15 Ağustos 2013 Perşembe

Beren Saat/İntikam ve Aşk-ı Memnu'daki Makyajları, Zamanın Makyaj Anlayışına Göre Değişimi


Merhabalar;
Beren Saat, ünlü makyajları kısmında benden en çok istenen iki isimden biri. Diğerini de ilerleyen günlerde yazacağım zaten. Aşk-ı Memnu'daki makyajı bu aralar yine çok trend olma yolunda, dizinin 500. tekrarı vesilesiyle. O yüzden ben, hem oradaki makyajını, hem de güncel olan İntikam'daki makyajını karşılaştırmaya karar verdim. Sonucu baştan söylemek gerekirse, zamanın makyaj anlayışı, dizilerdeki "şık, gece makyajı" anlayışını da değiştirdiği için iki dizideki makyajda ufak tefek değişiklikler olmuş. Şaşırtıcı kısmıysa, konsept olarak bambaşka olan iki dizide, yapısal ve temel olarak birbirinin aynısı denebilecek bir imza makyaj uygulaması yapılmış. Daha da ilginci, dizilerin kendi içinde bölümler arası dinamiği değişse bile makyajın çizgisi çok da değişmemiş. Bunu, tamamen Beren Saat'in yüzünü ve renk tonlarını çok iyi bilen, bundan şaşmayan ama demode de olmayıp zamana ayak uyduran makyaj ekibine yoruyorum zira aynı insanlarla çalışıldığını biliyorum.




Bihter Ziyagil olarak Beren Saat'in makyajının en vurucu, hatta tek vurucu kısmı koyu renk göz makyajı. En belirgin nokta tabi ki alt kirpik dibine ve içine çekilen koyu, dağıtılmamış, çizgi halindeki eyeliner. Bu kadar göze batmasının tek sebebi liner'ın dağıtılmamış olması, çünkü bu doğaldan oldukça uzak bir görüntü ve doğal olan değil yapay olan her zaman makyajda göze batar-bu durum için iyi yönde göze battığını söylemekte yarar var. Göz kapağına çok koyu uygulamalardan kaçınılmış çünkü alttaki çizginin gücü bozulmak istenmemiş. Genellikle füme ya da koyu sıcak kahve farların en dağıtılmış, en hafif halini göz kapağında görüyoruz. Yine üst kirpik diplerine liner uygulaması yapılmış ama bu sefer dağıtılmış. Yani gözün üst kısmı smokey, alt kısmı oldukça düzenli bir çizgi görüntüsünde. Üst göz makyajındaki en önemli faktörün likit ya da gel eyeliner kullanılmaması olduğunun altını şiddetle çiziyorum. Üst kirpik dibindeki çizgi tamamen siyah far kullanılarak yaratılmış ve dağıtılmış. Alttaki nizami çizgiyse ince uçlu açılı fırçayla gel liner uygulamasından sonra siyah farla sabitlenmiş. Kirpiklerde sanıyorum ki 7-8 kat rimel uygulaması var, takma kirpik kullanılmamış. Kaşlar, Beren Saat'in kendi isteği doğrultusunda doğal haline bırakılıyor.

Dudaklarda mutlaka gloss kullanılmış ve bu gloss her zaman şeffaf tercih edilmiş. Renk, alta sürülen rujla sağlanmış. Ruj rengi değişse de şeftali, koyu doğal pembe, doğal dudak rengi skalasında gidip gelmiş.

Allık çoğu görüntüde şeftali tonlu ve mat, ayrıca yanaklara ve burna kontur uygulaması yapılmış.

Ürün önerileri:
Far: Mac Carbon(siyah)/UD Naked Basics Crave(siyah), Mac Copperplate, Mac Espresso
Liner: Mac Blacktrack(jel), Lancome Artliner(likit)
Rimel: Lancome Hypnose Drama
Ruj: Mac Kinda Sexy(ruj), Dior DiorAddict Luminiscent Peach Crystal Gloss (Peach olduğuna bakmayın, neredeyse tamamen şeffaf ve benim gibi gloss sevmeyen birini bile etkileyebilmiş bir gloss)
Allık: Mac Peaches
Kontur: NYX Taupe

*Ürünlerin çoğunun fotoğrafını blogda bulabilisiniz, yazı upuzun olmasın diye tek tek koymuyorum









İntikam'da işler biraz değişse de, makyaj yapısal olarak yine aynı. Yağmur/Derin olarak Beren Saat'in makyajı Bihter Ziyagil'den çok daha yoğun. Bu sefer göz kapağı tamamen koyulaştırılmış ve kaş altına aydınlatıcı eklenmiş-aynı şekilde gözyaşı noktasına da. Gözün altındaki çizgide değişen bir şey yokmuş gibi gözükse de aslında Aşk-ı Memnu'da çekilen çizginin üzerine, sadece dış V'ye yakın olan kısımda kalınlaştırma ve ekleme yapılmış. Hatta bazen, sadece gözün dıştan ortasına kadar yarım bir şekilde liner uygulanmış ve göz içindeki yarısı sade bırakılmış ki bu zaten son yılların çok revaçta olan bir liner tekniği. Demek istediğim, Beren Saat'e yapılan makyaj neredeyse aynı kalacaktı eğer zaman ve makyaj anlayışı değişmeseydi. 2011 sonlarından başlayan dış yarı V liner görüntüsü, haute couture defilelerinden (London Fashion Week ilk sırada olmak üzere) başlayıp her yere yayıldı ve tabi ki siyah linerların kraliçesi Beren Saat de bu işten nasibini aldı.

Değişen bir diğer şey de banal gloss görüntüsü. Gloss artık miadı doldu dolacak bir ürün olduğu için, ve görüntüyü çocuksulaştırdığı için, tamamen İntikam tedavülünden kalkmış. Hatta ruj bile yokmuşçasına doğal seçilmiş. Gözlerin yoğunluğunu dudaklardaki nude'lukla dengeleme prensibi her zaman var olmuş zaten, sadece Aşk-ı Memnu'daki göz makyajı buradaki kadar yoğun olmadığı için rujla desteklenmişti.

Allığın rengini görmekte bile zorlanıyoruz, ama kontur ağırlaşarak devam etmiş. Sert yüz ifadesini bozmamak adına elmacık kemikleri farklı bir renkle kesilmemiş ve konturun gölgesi çok dağıtılmadan bırakılmış.

Söylemeye gerek yok, kaşlar hala doğal.

İşin özeti, Beren Saat'in yüz/göz şekline uyan klasik/bilinen makyajıyla zamanla değişen anlayış birleştirilip İnikam'daki görüntüsü ortaya çıkmış. Ben Aşk-ı Memnu'daki makyajının çok taraftarı değilim (evet, cidden gloss kısmı çok büyük bir etken) ve İntikam'daki makyajlarına hasta oluyorum. İmza makyajı her zaman bağrımıza bastığımızdır, canımız ciğerimizdir zaten. Tarz demek, güç demek sonuçta.

xx

8 yorum:

  1. bi de kaşlarını şekillendirseler güzel olacak. gözlerim hep oraya takılıyor.

    YanıtlaSil
  2. sanırım 397. tekrarından sonra aklımda tek kalan (:P) Beren'in sarı tonlu cildine pembe alt tonlu fondötenler kullanmaları. yanlış mıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Böyle bi şey mi yazmışım? :) :) :)

      Sil
    2. yok gördüğüm kadarıyla ten makyajından bahsetmemişsin, aşk-ı memnu'da yüzünde hep bir uyumsuzluk vardı sanki acaba ben yanlış mı hatırlıyorum diye sormuştum :)

      Sil
  3. En iyi anlatımı siz yapmışsınız,teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  4. Harika bir anlatim. Tesekkurler...

    YanıtlaSil